Leasing

Leasing nie je magická skratka k skvelému riešeniu kúpy auta. Pre niektorých ľudí má solídny zmysel. Pre ostatných to môže byť pasca na útratu peňazí. Leasingový boom v deväťdesiatych rokoch sa stal o niekoľko rokov neskôr lízingovou bolesťou hlavy pre ľudí, ktorí zrazu zistili, že čelia obrovským poplatkom za prekročenie najazdených kilometrov alebo poškodenie vozidla.

Napriek tomu môže byť lízing dobrým riešením, ak ste niekto, kto chce najnovšiu značku, riadi menej ako 12 000 až 15 000 kilometrov za rok – štandardné limity vo väčšine nájomných zmlúv – a zaobchádza s autom detskými rukavicami. Leasing vo všeobecnosti ponúka nižšie mesačné platby alebo umožňuje zákazníkovi riadiť luxusné auto za to, čo by mohlo platiť za základný sedan.
Znalosti a stratégia sú kľúčom k rokovaniu o dobrej lízingovej zmluve (bestes grafiktablett).

Nevedomosť terminológie alebo spôsob, akým je zmluva uzatvorená, alebo neuvedenie všetkých týchto údajov predajcom alebo lízingovou spoločnosťou – je hlavným faktorom pri príliš vysokom zaplatení nájomného. Existuje celkovo viac ako 40 typov podvodov v lízingu. Najviac sa spoliehajú na to, že zákazník nevie pracovať s údajmi na zmluve.

Štátni zástupcovia generálnych advokátov, spotrebiteľské skupiny a právnici tvrdia, že neinformovaný potenciálny kupec by mohol byť poškodený až o 4 000 eur v jednom lízingu. Jedna vec, ktorú je potrebné mať na pamäti: veľa vodičov zaplatí tisíce ďalších eur na prenájom toho istého auta, ktoré by si mohli kúpiť za hotovosť lacnejšie. Ak chcete zistiť, či leasing má pre vás najviac finančný význam, použite interaktívnu kalkulačku online.

Uistite sa, že máte absolútne jasno v každom kroku na ceste a presne viete, čo platíte, kedy a za čo, skôr než podpíšeme prenájom. To, čo platíte v prenájme, je rozdiel medzi hodnotou nového vozidla na podlahe predajne a sumou, ktorú predajca predpovedá, že bude stáť, keď ho vrátite na konci nájomného; toto sa nazýva reziduálna hodnota. Zavolajte banke alebo predajcovi, aby ste našli zostatkovú hodnotu. Väčšina vozidiel má zostatkovú hodnotu od 50 do 58 percent za 36-mesačný prenájom.

Kapitalizované náklady nie sú také jednoduché. Dealer si nastaví číslo a často ho nastaví na MSRP. To však neznamená, že to musíte prijať ako konečné číslo. Rovnako, ako obvykle môžete vyjednávať na základe nákupu služby, môžete dohodnúť zníženie kapitalizovaných nákladov v lízingovej situácii (test fotodrucker).

Kapitalizované náklady by sa mali znížiť aj pri akejkoľvek transakcii, zálohovej platbe alebo zľave výrobcu. Môže sa zvýšiť, ak obchodujete s vozidlom, ktoré ste dlžili, alebo akvizičnými poplatkami účtovanými na získanie úveru. Dajte si však pozor: predajca môže nastaviť kapitalizované náklady vyššie ako MSRP. Môže sa to stať, keď sa snažíte prenajať automobil, ktorý je obzvlášť rýchlo predávaným modelom, rovnako ako vtedy, keď ťažko získateľné modely ukladajú vysokú cenu (cez MSRP). Mali by ste tiež použiť číslo kapitalizovanej ceny pre porovnávacie nákupné lízingové zmluvy od rôznych predajcov. Ale to nie je jediná základná otázka, na ktorú ste si úplne jasne odpovedali, keď vyjednávajte. Žiadna záloha nie je v poriadku, ale táto úspora bude pravdepodobne vyrovnaná v nákladoch niekde inde v nájme. Takže snáď zálohová platba a iná nájomná dĺžka alebo lepšie prídely za kilometre by boli pre vás lepšie.